Υπάρχουν πάντως και ελπιδοφόρες εξαιρέσεις. Ιδού!
Χρεώσεις και πρακτικές των τραπεζών που έχουν κριθεί παράνομες και καταχρηστικές από τα δικαστήρια και τις οποίες ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΡΝΟΥΜΑΣΤΕ:
Οι παρακάτω πρακτικές και χρεώσεις των τραπεζών κρίθηκαν παράνομες από τα δικαστήρια :
1_ Είσπραξη προμήθειας για κατάθεση σε λογαριασμό τρίτου προσώπου (711/2007 κ 961/2007, Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών)
2_ Επιβολή εξόδων κίνησης σε λογαριασμούς ταμιευτηρίου (ή τρεχούμενους) μετά την 4η πράξη κάθε μήνα (711/2007 κ 961/2007, Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών)
3_ Επιβολή εξόδων τήρησης και παρακολούθησης στους λογαριασμούς καταθέσεων (711/2007 κ 961/2007, Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών)
4_ Μονομερής μεταβολή από την πλευρά της τράπεζας για τους όρους των λογαριασμών καταθέσεων (711/2007 κ 961/2007, Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών)
5_ Επιβολή εξόδων αδράνειας (0,6 ή 1 €) σε λογαριασμούς που δεν κινούνται για πάνω από 1,5 χρόνο (711/2007 κ 961/2007, Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών)
6_ Ο υπολογισμός των τόκων των ποσών των καταθέσεων σε μεταγενέστερη ημερομηνία από αυτή που γίνεται η κατάθεση (711/2007 κ 961/2007, Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών)
Για τις πιστωτικές κάρτες
2_ Μονομερής αύξηση της συνδρομής της κάρτας (1219/2001, Άρειος Πάγος)
3_ Είσπραξη προμήθειας για την ανάληψη μετρητών μέσω πιστωτικής κάρτας (1219/2001, Άρειος Πάγος)
Για τα στεγαστικά και λοιπά δάνεια
2_ Είσπραξη εξόδων φακέλου (5253/2003, Εφετείο Αθηνών)
3_ Μονομερής αύξηση του επιτοκίου στα δάνεια με κυμαινόμενο επιτόκιο χωρίς κάποιο λογικό κριτήριο. Παράνομη είναι επίσης η απαίτηση της τράπεζας για επιστροφή του δανείου αν δεν αποδεχθεί ο πελάτης την προσαρμογή του επιτοκίου (5253/2003, Εφετείο Αθηνών)
4_ Επιβολή εξόδων 50 € σε δανειολήπτες για να πάρουν βεβαίωση οφειλών (711/2007 κ 961/2007, Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών)
5_ H καταγγελία της σύμβασης του δανείου από τη μεριά της τράπεζας σε περίπτωση καθυστέρησης οποιασδήποτε δόσης (5253/2003, Εφετείο Αθηνών)
6_ Ο υπολογισμός των τόκων του δανείου με βάση το έτος των 360 ημερών αντί για τις 365 ή 366 μέρες με αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη επιβάρυνση του δανειολήπτη (430/2005, Άρειος Πάγος)
7_ Η επιβολή χρονικού περιθωρίου (π.χ. 30 ημερών) στον πελάτη για να αμφισβητήσει τις χρεώσεις του, αλλιώς θεωρείται ότι τις κάνει δεκτές (1219/2001, Άρειος Πάγος)
Τι μπορώ να κάνω;
2. Να διαμαρτυρηθώ εγγράφως στην Τράπεζα ζητώντας να μου επιστραφούν τα χρήματα που έχουν κρατηθεί παράνομα και να μην ισχύσουν οι καταχρηστικοί όροι
3. Να στείλω την έγγραφη διαμαρτυρία μου - στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (Υπ. Ανάπτυξης) τηλ. 1520, fax 2103842642, 210-3829640, Πλ. Κάνιγγος, 10181και e-mail: info@efpolis.gr - στο Συνήγορο του Καταναλωτή Λ.Αλεξάνδρας 144, 114 71 Τηλ.: 210 6460612, 210 6460862, Fax.: 210 6460414, E-mail: grammateia@synigoroskatanaloti.gr
4. Να επικοινωνήσω με την επιτροπή Ακρίβεια-stop της περιοχής μου για να αντιδράσουμε έμπρακτα στην αυθαιρεσία και την τοκογλυφία των τραπεζιτών!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου